کارخانه تولید شیره خرما صنعتی ارزان

کارخانه تولید شیره خرما صنعتی زیادی در ایران وجود دارد. این فروشگاه ها محصولاتی با کیفیت های متفاوت و قیمت های متفاوت را از تولیدکنندگان مختلف به مشتریان عرضه می کنند و به آنها امکان بررسی، مقایسه و در نهایت خرید عمده و جزئی محصولات را می دهند.

شیره خرما محصولی با کیفیت است که می توانید آن را در فروشگاه ها، انواع طبیعی و همچنین شیره خرما صنعتی پیدا کنید. باید بدانیم که امکان تهیه شیره خرما در خانه وجود دارد و بسیاری از افراد برای اطمینان از اصالت شیره خرما آن را خودشان تهیه می کنند.

کارخانه تولید شیره خرما صنعتی ارزان

عوامل موثر بر کیفیت شیره خرما صنعتی

عوامل موثر بر کیفیت شیره خرما صنعتی همانطور که می دانید این شیره را باید مستقیماً از محصولات معتبر خریداری کرد، زیرا هم بهداشتی هستند و هم از خرید تقلبی جلوگیری می کنند. در هنگام خرید باید به نکاتی توجه کنید مثلا بسته بندی باید بهداشتی باشد. و رنگ آن قابل قبول باشد. چون اگر خیلی تیره باشد این شیره قابل استفاده نیست. در واقع رنگ آن در شرایط طبیعی باید شفاف و سالم باشد. همچنین بوی ترش و کپک نمی‌دهد.

در غیر این صورت استفاده از آن توصیه نمی شود. نکته دیگری که باید به آن توجه شود اطلاعات مربوط به بسته بندی شیره خرما می باشد که بر روی برچسب بسته بندی این محصول نام محصول، نام و آدرس سازنده، شماره پروانه تولید اخذ شده از وزارت بهداشت که درج شده است. مواد مورد استفاده مشخص شده است. آموزش بهداشت و درمان مشخص شود. ، شماره سریال ساخت، تاریخ تولید و انقضا، وزن خالص، شرایط تولید و نگهداری جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است.

شیره خرما صنعتی یکی از محصولاتی است که برای این منظور از انواع نخل تولید می شود که برای تولید شیره خرما صنعتی اولین خرمای تازه حاوی رطوبت و شهد فراوان علاوه بر شستشو و ضدعفونی و همچنین شستشو تهیه می شود. آنها این محصول را تولید می کنند، سعی می کنند شیره خرما را وارد خط تولید کنند و با دستگاه های پیشرفته و استاندارد طبق فرمول خاصی شیره خرما را تولید می کنند و استاندارد بالایی دارد و ارزش غذایی بالایی نیز خواهد داشت.

با توجه به اینکه شیره خرمای تولید شده در صنعت و در کارخانه های آن زیر شعله ملایم و بر اساس استانداردهای معین تولید می شود، شیره خرمای صنعتی رنگ روشن تری نسبت به شیره خرمای سنتی تولید شده دارد و تمامی فاکتورها برای شیره به طور دقیق اندازه گیری می شوند. تولید مثلاً در ماشین های مکانیزه رطوبت نهایی که باید در شیره خرما باشد توسط ماشین های تولیدی به صورت کاملاً مکانیزه و آزمایش شده اندازه گیری می شود و در صورت استاندارد بودن رطوبت شعله دارای استانداردهای کیفی می باشد.

شیره خرما مرغوب چه مشخصاتی دارد

شیره خرما مرغوب چه مشخصاتی دارد خرما و فرآورده های فرآوری شده آن از جمله شیره خرما ارزان از ارزش غذایی و دارویی بسیار بالایی برخوردار است. اگرچه شیره خرما به دلیل طبع گرم آن فقط در مناطق گرمسیری کشت می شود، اما عمدتاً در همه مناطق استفاده می شود. خرما انرژی زا و مقوی است و با انواع مزاج ها سازگار است. قند طبیعی آن باعث شده است که جای خود را به انواع شیرینی ها رها کند. این مقاله در مورد خواص و خرید شیره خرما مرغوب می باشد.

می توان آن را در وعده های غذایی مختلف از جمله صبحانه میل کرد. زیرا ارزش غذایی بالایی دارد. همچنین در درمان بیماری های مختلف به ویژه آرتریت و روماتیسم استفاده می شود. همچنین به عنوان یک شیرین کننده جایگزین شکر می شود. می توان از آن در تهیه حلوا استفاده کرد.

با این کار حلوا هم شیرین تر و هم خوشمزه تر می شود. از ترکیب شیره خرما با سرکه به عنوان جعفری استفاده می شود و با کاهو مصرف می شود. همچنین خوردن این شیره با شیر، کنجد و شیر برنج مرسوم است و برای ذائقه بسیاری از افراد مناسب است.

نکاتی مهم برای تولید شیره خرما غلیظ

نکاتی مهم برای تولید شیره خرما غلیظ برای تهیه شیره خرما غلیظ روش های خانگی، سنتی و صنعتی وجود دارد. در روش سنتی خرماهای مناسب برای تهیه شیره با چیدن روی هم در مکان های مخصوص نگهداری و پس از تصفیه نسبی بسته بندی می شوند. در روش صنعتی، مواد جامد حل شده در آب میوه کاملاً رسیده انواع مختلف نخل با کمک آب و حرارت جدا شده و برای بسته بندی آماده می شوند.

ابتدا خرماها را بشویید و از وسط نصف کنید و دانه های خرما را جدا کنید سپس خرماها را در قابلمه مناسبی با آب جوش بریزید و خرماها را به مدت 30 دقیقه در آب جوش بگذارید. سپس قابلمه را روی آتش گاز بگذارید و صبر کنید تا آب به نقطه جوش برسد و بعد از اینکه آب به نقطه جوش رسید، گاز را کم کنید و اجازه دهید خرماها 5 دقیقه دیگر بجوشد. به یاد داشته باشید که باید به پخت خرماها ادامه دهید تا کاملا نرم شوند سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و خرماها را 30 دقیقه دیگر در همان آب خیس کنید.

سپس خرماها را در صافی بریزید و با دست کمی فشار دهید تا شیره آن از خرما جدا شود، مراقب باشید تفاله و پوست خرما از صافی عبور نکند. در مرحله بعد شیره خرما صاف شده را دوباره روی آتش گاز قرار دهید تا آب بجوشد و غلیظ شود باید مدام هم بزنید تا شیره خرما ریزش نکند و نسوزد. روش سنتی تهیه شیره خرما استخراج عصاره خرما به دو روش سنتی و صنعتی انجام می شود.

در حالی که 15 درصد کل خرما به صورت آب میوه در روش سنتی است، این میزان در روش صنعتی تا 60 درصد می رسد. روش جوشاندن (روش گرم): خرما را در ظروف دربسته ریخته و به وزن آن آب اضافه می کنند. مخلوطی از آب و خرما را حرارت می دهند تا آب در آب حل شود. وقتی آب میوه به غلظت مورد نظر رسید، مخلوط را صاف کرده و آب میوه را در ظروف پلاستیکی یا قوطی های فلزی بریزید.

تهیه آب میوه در استخرهای سیمانی (روش سرد): در این روش خرما را در حوضچه های سیمانی ساخته شده به این منظور و در ارتفاع 1 تا 1.5 متری از سطح زمین می ریزند. وقتی خرماها به هم فشرده می شوند، آب از سوراخ ته استخرها خارج شده و جمع می شود. به این حوض ها در زبان محلی دبسا و شیره جمع آوری شده را آب نخل طبیعی نیز می گویند. تولید شیره خرما از کاه: خرما را در سبد حصیری که از برگ درخت خرما درست می شود، می ریزند.

در اثر فشار خرما به یکدیگر، شیره خرما از منافذ خرما خارج می شود. روش صنعتی تهیه آب خرما به دلیل وجود مقدار زیاد مواد جامد محلول در خرما، مانند سایر میوه ها نمی توان آنها را با فشار دادن آب جدا کرد.

روش صنعتی تهیه آب خرما مراحل مختلفی دارد:

  • شستشو: در کارخانه خرما را با آب می شویند و سنگ و گل و سایر مواد خارجی را جدا می کنند. برای شستشو از روش غوطه وری یا پاششی استفاده می شود.
  • ضد عفونی: از گاز so2 یا نمک های سولفیتی یا غیر سولفیتی برای ضد عفونی کردن استفاده کنید. این ترکیبات از قهوه ای شدن آنزیمی و غیر آنزیمی جلوگیری می کند و همچنین بر روی مخمرها و کپک ها اثر می گذارد و از تخمیر جلوگیری می کند.

فروشنده انواع شیره خرما صنعتی ارزان

فروشنده انواع شیره خرما صنعتی ارزان یکی از پرفروش ترین محصولات غذایی که در ایران تولید و به کشورهای خارجی صادر می شود شیره خرما می باشد. این محصول بومی ایران است و کیفیت بالا و قیمت مناسب آن بسیاری از کشورهای خارجی را به خرید و واردات آن سوق داده است. فروش شیره خرما می تواند ارزآوری بالایی داشته باشد و در اقتصاد کشور ما بسیار موثر است. این آب میوه و سایر آب میوه های خوراکی طبیعی سنتی و صنعتی در ایران تولید و در بسته بندی ها و اندازه های مختلف به بازارهای جهانی عرضه می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما