توزیع کنندگان ارده کنجد عمده

انواع تنقلات مغذی برای بدن وجود دارد که یکی از آنها کنجد است. کنجد را میتوان به صورت ارده تولید و پخش کرد.فرآورده های حاصل از ارده عمده شامل روغن کنجد و ارده کنجد است که دارای ارزش غذایی و دارویی بسیار بالایی هستند.

توزیع کنندگان ارده کنجد عمده

ارده کنجد چه ویژگی هایی دارد؟

ارده کنجد چه ویژگی هایی دارد؟ ایران یکی از کشورهایی است که با توجه به شرایط آب و هوای مختلف موجود در آن میتوان هر محصولی را طبق شرایط کشت داد.یکی از این محصولها کنجد است.کنجد در شهرهایی همچون یزد،اصفهان،خوزستان و سیستان و بلوچستان میشود کاشت داد.ارده کنجد عمده دارای ارزش غذایی و دارویی بالایی است که توصیه میشود در وعده صبحانه خود با انواع شیره ها مثل شیره خرما ،شیره انگور،شیره توت یا عسل مخلوط کرد و مصرف نمود.

از خواص ارده کنجد انرژی زا بودن آن است ،با توجه به طبع گرم و تر آن به افرادی که سرد مزاجن توصیه میشود مصرف کنند بخصوص در فصل سرما و زمستان که بدن برای گرم شدن به انرژی بیشتری نیاز دارد.از دیگر خواص ارده کنجد ،تامین کلسیم بدن،کاهش کلسترول بد بدن،تقویت کننده حافظه،نرم کننده دمل ها و سفتی ها،استحکام و سلامت استخوان و دندان ها،افزایش دهنده سطح چربی خون خوب بدن،پیشگیری کننده از بیماری های قلبی و عروقی را میتوان نام برد.ارده کنجد دارای آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد.

پخش انواع ارده کنجد عمده

پخش انواع ارده کنجد عمده ارده کنجد چون سرشار از اسید های چرب اشباع نشده است در هوای گرم چربی های آن اکسید میشود.برای نگهداری و جلوگیری از فاسد شدن آن باید در جای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری شود .ارده کنجد به دو صورت سنتی و صنعتی در بازار موجود می باشد.تولید کنندگان و توزیع کنندگان ارده کنجد باید به این نکته توجه کنند هنگام پخش ارده کنجد برای جلوگیری از خراب شدن آن را به دور از گرما و نور مستقیم و و در جای خنک نگهداری کنند.

ارده کنجد علاوه بر خواص فراوان دارای مضراتی هم هست چون انرژی زاست برای کسایی که مشکل دیابت دارد هرگز نوع صنعتی آن را چون دارای مواد نگهداره است وقند بالایی دارد نباید مصرف کنند .همچنین افراد کم تحرک و چاق نباید در مصرف کنجد و فراورده آن زیاده روی کنند چون برای بدن آنها مضر است.هرگز از روغن کنجد برای مصارف سرخ کردنی استفاده نشود.نوع سنتی ارده کنجد چون از بهترین و مرغوب ترین دانه کنجد تولید میشود و فاقد مواد نگهدارنده است برای تمام سنین و حتی افراد دیابتی با شرط تعادل در مصرف ارده کنجد مفید است.ارده یه غذای کامل بخصوص برای کودکان و نوجوانان در حال رشد است.میتوان آن را در وعده صبحانه همراه عسل یا انواع شیره ها مخلوط کرد و میل نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما